2024, ons eerste jaar!

In ons eerste jaar is veel gebeurd! We zijn officieel stichting en hebben al snel een rekening kunnen openen, zonder kosten! Ook al hebben we nog geen locatie gevonden, toch hebben we al twee hondjes kunnen helpen en veel aan de start gewerkt. We hebben 490 euro aan donaties gehad (ook van mijn vrijwillige werkzaamheden, waarvan het bedrag hier terecht komt). Wat apart is dat alle donaties van begin vorig jaar kwamen, in de tweede helft hebben we weinig ontvangen en was verkoop juist belangrijk.

 

Onze uitgaven zien er vast compleet anders uit dan bij andere stichtingen. Dat komt omdat wij mazzel hebben met de dierenarts, die enkel middelen telt en geen consult (en soms betaal ik nog zelf bij Cody). Zonder deze kundige dierenarts waren de kosten al niet te doen geweest aangezien Cody zo'n ingewikkelde case is. Ook onze aanschafkosten zijn nog laag, omdat Jack uit een andere situatie kwam dan normaal. Deze kosten verwerk ik in adoptiekosten, mocht hij geadopteerd worden. 

 

Uitgaven zijn met name hondenvoer. Tevens omdat we startend zijn natuurlijk. Omdat ik aantrekkelijke acties heb gezien voor inkoopsprijzen, heb ik voordelig bulk inkopen kunnen doen. Ik heb nog zeker 50 kg voorraad brokken, dus we kunnen met bepaald voer wel vooruit. Als we een locatie hebben en meer dieren kunnen opvangen, kunnen deze dieren dit voer gebruiken. Onze Cody heeft helaas speciaal voer (moet bv vocht binnenkrijgen voor de nieren dus veel natvoer), en kan niet alles gebruiken. Ook hebben we wat voer van PetPanel kunnen gebruiken, daar kan ik later ook wat meer op inzetten. Wij kunnen via Petpanel voeding testen dan krijgen we dit gratis. 

Voor Jack hebben we best wat botten en kauwspul moeten kopen, omdat hij nog jong is en moet knagen (anders eet hij het huis op). Tevens helpt dit hem met zijn angsten (knagen werkt ontspannend). Ook hebben we natvoer en kauwbotten gedoneerd gekregen! Superfijn dat al een aantal mensen ons weten te vinden!

 

Onder administratiekosten vallen de KVK kosten, e-herkenning en andere registratie die ik later niet nodig bleek te hebben, omdat we hier niet voor in aanmerking komen (PGB). Ook verzendkosten van pakketjes voor webshopklanten vallen hieronder en deze zijn dus weer verrekend. 

 

Hieronder in de cijfers is te zien dat we ook behoorlijk hebben uitgegeven aan producten voor de verkoop. Nu hebben we dit dubbel terugverdiend. Tevens omdat ik nog producten heb staan uit de inmiddels gesloten winkel. Wat dit jaar besteld is, waren dan ook met name klantbestellingen, die ik nu volledig op de stichting heb staan (ipv KimzKruiden). ALLE webshop bestellingen komen nu direct bij de stichting rekening terecht! Helaas loopt de webshop nog niet zo, moeten klanten ons nog kunnen vinden. 

 

Bezoekers van sites en socials blijft moeilijk. Ook de nieuwsbrief wordt eerder minder dan meer, terwijl ik hier echt veel moeite voor doe en persoonlijke verhalen vertel. Dit word een aandachtspunt voor 2025.